fredag 2 november 2007

Alla helgons dag

Imorgon är det Alla helgons dag, då ska vi tända ett ljus och tänka på dem som inte längre är med oss. Mamma kommer att åka och tända ljus för mormor,morfar, morbror Björn, Tage och Eva, men jag kan inte följa med i år då jag inte bor hemma längre. Så jag tänder ett ljus i mitt fönster och skänker dem en tanke istället. Nu är det november och inte långt till vintern. Löven har så gott som alla fallit av träden och om inte solen lyser är det en grå och trist vardag i huvudstaden. Igår var jag ute och träna till Tjejmilen och idag har jag en jävulusisk träningsvärk, men ack så skönt det känns.
Bilden har jag lånat från svenskakyrkan.se

2 kommentarer:

Vera sa...

Va duktig du är med Tjejmilen! Är den i vår?

Sincerely Johanna sa...

Vera: Nej den är sista augusti men jag ska springa lite andra lopp under våren för att "värma upp".