lördag 10 november 2007

Hedda Gabler

Monokel- Mia och jag var på Stadsteatern idag och såg Hedda Gabler. Wow vilken föreställning, den var helt i min smak och så välspelad. Det var på lilla scenen och vi satt på första raden (ett tips är andra eller tredje då du som sitter på första lätt kan få ont i nacken för du måste titta upp istället för rakt fram). Den får fem av fem möjliga och är verkligen värd att se, sista föreställningen är den 24:e november. Nu har jag sett min första Ibsen pjäs också, bara Strindberg kvar och då är det Dramaten som gäller. Nu är det plugg för hela slanten som gäller resten av helgen.
Bilden är lånad av stadsteatern.se

3 kommentarer:

Vera sa...

Va trevligt! Jag är mkt förtjust i Ibsen. Min favvo är "Ett dockhem" av honom. Rekommenderas varmt :)

Smartasmia sa...

Tittut sötisen! Tack för en jättetrevlig teaterstund där:-) kramen

Sincerely Johanna sa...

Vera: Åh ett Dockhem ska jag se tror den ges på Stadsteatern eller Dramaten
Smartasmia: Ja det var en ruskigt bra pjäs.