söndag 28 januari 2007

Elle-galan och konsten att vara snäll

Så var Elle-galan över och jag är mycket nöjd med resultatet måste jag säga. Rätt personer vann i alla kategorier utom i årets modell. Är så trött på Caroline som van, jag ville att Elsa skulle vinna. Elle har även uppdaterat sin hemsida, mycket chic något alla modeintresserade borde besöka. Men min andra favorittidning Damernas Världs hemsida är inte så tokig den heller. Idag läset jag en mycket intressant artikel i Elle, som handlade om att vara snäll. En reporter hade provat att vara snäll mot främmande människor under en hel dag. Och slutsatsen som man kan dra av denna artikel är att vi svenskar ofta tror att det ligger något lurt bakom att vi är trevliga mot någon. Så tragiskt men sant. Fråga bara min syster som ger mig värsta utlägget om varför jag önskar alla expediter som jag stöter på under en fredag trevlig helg, eller ha en fortsatt trevlig dag om det är vardag. Hon tycker att jag är jättekonstig. Men varför kan man inte vara lite trevlig utan att det ligger något bakom det. Jag hälsar också på alla jag möter i min by, det är så mycket enklare än att stirra ner i marken och låtsas som om jag inte ser dem. Inte alla heja tillbaka men jag stretar vidare. Tjejen på Elle delade ut blommor, trisslotter och bullar till människor som hon ville göra lite glada. Mitt tips är att nästa gång du ser någon som du tycker är fin, har fått till sin outfit eller har en härlig utstrålning, säg det till den. Även om du känner denne eller ej. Man blir så glad av att få höra något sådant vem det än kommer ifrån. Detta ska jag börja praktisera, det och att hjälpa föräldrar med barnvagnen upp på bussen/tåget/tunnelbanan. Det är svårt att göra det själv. Sov gott. Det ska jag göra.

Inga kommentarer: