måndag 18 augusti 2008

Nina Jarebrink

I torsdags jobbade jag på Nina Jarebrinks visning. En intressant upplevelse måste jag säga. Var inte glad när väckarklockan ringde kvart i fem på morgonen, i och med att jag inte kom i säng fören efter ett kvällen innan. In till stan och till agenturen som skulle hysa visningen. När vi kom dit fick vi montera lite ställningar, plocka ihop 100 goodiebags, ställa i ordning stolarna och lite småplock. Tjejen från agenturen var stressad och kanske inte alltid den snällaste men Nina designer var hur gullig som helst.

Det var ett härligt gäng som jobbade och det var superkul att se hur en visning går till. Är ju så lätt att bara glida in till den börjar, bedöma det jag ser, ta med mig påsen och gå. Men se så enkelt är det inte och har har nu en annan syn på visningar och en respekt för alla de som ser till att en visning blir verklighet. Jag och tre tjejer till blev påklädare till modellerna och var bakom "scen", stressig men otroligt roligt. Modellerna var väldigt unga de flesta av dem snälla men en del trodde sig vara för mer och skulle ha mer hjälp än de behövde, jag fick dock lära mig att de ska vara glada om de får hjälp inte kräva det.
Efter visningen hjälpte vi till att plocka undan, minglade med Ninas härliga päron och drack skumpan som var över. Jag missade två andra visningar jag skulle på på eftermiddagen men det var det värt. Som tack för hjälpen skulle vi få kläder¨, jag ska hämta mitt plagg i veckan och så fick vi 500 kr i presentkort som vi kan använda på den webbshop som Nina ska öppna.

Inga kommentarer: