fredag 10 augusti 2007

Stockholmsäventyr

Jag var i Stockholm under onsdagen och torsdagen. Jenny och jag gick på stan på onsdagsförmiddag, var med vännerna Johanna och Emil på Parksommar på Skansen på kvällen och gjorde Söder på torsdagen. Jag gör en Köpenhamnslista och redogör mina intryck och iakttagelser
  • När vi kom upp till huvudstaden var hettan tryckande och vi bestämde oss för att först handla på Hötorget sedan gå en sväng i Gamla stan och sedan åka ut till Rosendalsträdgård.
  • Detta var bara att glömma, eller ja vi hann med Hötorget och gå i Gamla stan, sen öppna sig himlen och regnet vräkte ner= vi blev våta som dränkta katter
  • Tog skydd vid Riksdagen och torkade över en kopp te på Lagerhaus.
  • Var på Ekovaruhuset= vem har sagt att reko/eko är tråkigt det fanns helt underbara saker att köpa där och mycket trevlig personal var det också
  • När vi träffade J och E åkte vi ut till Skansen där åt vi massor med glass= mig sprutade det nästan ur öronen på
  • Vi fyra tävlade med Loka som fanns på plats på konsertområdet och jag vann (vad är det här värsta turenjag har numera då) en jättefin kylväska+ massor med Lokaflaskor
  • Att stå på konserter under mer än fem timmar ger fotsmärtor= kunde knappt stå på vägen hem i Stockholmsnatten
  • Folk skräpar ner så det står härliga till= vilka idioter kan du köpa ett glas öl och bära det med dig kan du slänga det i papperskorgen också
  • Man röker inte mitt bland folk som står och försöker njuta av musik= ta ett tuggummi eller plåster för fan
  • Vi var vuxna nog att använda öronproppar och det var riktigt skönt för öronen och man hörde alldeles ypperligt ändå
  • Söder är härligt och jag är så sugen på Sofo by night efter att ha läst om det på nätet när jag kom hem igår

Summa kardemumma- jag hade två härliga dagar, konserterna var jättebra, sällskapet fantastiskt och längtar nu än mer till måndag när jag officiellt blir 08 igen

Inga kommentarer: