söndag 1 juni 2008

Helgen 1:0

Söndag och återigen sitter jag på ett tåg hem, den här gången åt andra hållet tillbaka till Stockholm. En av två studenter är över, åh vad fint det var, kul att träffa mina gamla klasskamrater, stekhett ute och sjung om studentens lyckliga dagar. Innan vi åkte på student var vi på Gammeldagsmarknad i Malmköping, köpte hushållsartiklar och en supersöt klänning från Sant Tropez i en liten boutiqe som jag ska ha nästa fredag, syrrans student. Sen student och efter det vidare till VFO och mera shopping. En tröja och nytt löparställ och några sport-tröjor (det gamla är redan för stort). När vi kom hem på kvällen grillade vi och åt vattenmelon till efterrätt. Både skönt att komma hem till familjen och stressigt, har massor kvar på rapporten att skriva och det blev ett avbrott nu.

Som om det inte var nog med tråkigheter innan jag åkte hem så fick jag besked om två av mina bästa kompisar som delat på sig. Fy fan ska det här aldrig ta slut? Håll er borta från mig jag har tydligen en förbannelse över mig och sprider otur och elände runt omkring mig. Mitt liv är allt utom rosa och fluffigt för tillfället. Resulterar väl i att vi störtar när vi flyger till pappa, skulle inte förvåna mig.

2 kommentarer:

Vera sa...

Men du, ibland så är det lungt och sen så händer allt skit på en gng. Don´t give up! Och jag tror inte att du sprider olycka ... puss

Sincerely Johanna sa...

vera: det har varit uppförsbacke så länge nu att krafterna börjar sina på riktigt