söndag 6 juli 2008

Loppis i Blacksta

Igår var jag, mamma, lillasyster och Jenny på loppis/auktion i Blacksta. Förra året var en succé men vi kom inte hem tomhänta i år heller. Jag gjorde av med 200 kr och fick med mig:
  • en cool väska som jag ska ha till skolan i höst
  • tre snygga vaser att ha i mitt djupa fönster
  • två keramikmuggar från Dan Grip för endast 10kr st (jag köpte en av honom förra året och den gav jag 150 kr för) nu har jag tre att bjuda på te ur
  • ett kakfat
  • glasburkar till kryddor och grötflingorna.

Vi hade picnic i kohagen och så tog vi ett varv till, då blev det lite böcker för oss alla. Som tur var hade vi tur med vädret, förra året regnade det på oss. På vägen hem avslutade vi dagen med en härlig glass. Jag älskar loppisar och ställen som jag kan fynda på.

5 kommentarer:

Susanne och Pebbels sa...

Vilka klipp du har gjort! Skitsnygg väska!

Anonym sa...

Vilka härliga fynd du gjort. Visst är det så himla kul med loppis :)!

Miss Upsey Daisy sa...

Jag ska börja kika mer aktivt på Loppisar. Bäst är när man inte letar efter något speciellt.

Sincerely Johanna sa...

dark and twizted: välkommen hit, ja väskan är jag nöjd med

fröken isakson: ibland hittar jag saker men annars har jag svårt för second hand

miss ud: jag letade inte efter något och se så bra det gick

Linda K sa...

cool bag :D