söndag 6 juli 2008

LiseLotte Westerlund s/s 09

Här går det segt att komma igång och blogga. Små korta inlägg går bra men när det är långt och mycket som ska skrivas så orkar jag inte och skjuter upp det hela. Men nu har jag ju skrivit om London och går därför vidare till LiseLotte Westerlunds visning som jag var på i måndags. (Outfiten till vänster hade jag på mig då, 2008-06-30)

LiseLotte Westerlund var öppningsakten på Fashionweek by Berns ss09, den sista juni i år. Jag hade sällskap av Mia och betydligt fler, så trångt och fullt det var. Lika härlig goodiebag som sist, med härligt smink från Max Factor, rabattcheck på Georg Jensen, en kylväska till skumpat, en rakhyvel och exklusiv choklad från NK samt hårprodukter från Disp.

Jag gillar LLW väldigt mycket, hon kan konsten att göra minimalistiska kläder med en kvinnlig touch. Hon har intressanta och skickliga detaljer och lyxiga material. Våren sommaren 2009 kommer att gå i rött, blått, svart, vitt, grönt och beige. Snygga byxor med hög midja, kavajer och jackor, blusar och toppar med bar axel på ena sidan, kortkorta klänningar och kjolar som det inte kommer gå att sitta i samt klänningar som är fotsida.

Jag hittade mycket som jag ville ha men det gjorde jag förra gången också. Nu längtar jag till hösten då jag ska ha min nya blus och kjol därifrån.

En parentes och en tanke: LLW hade badkläder den här gången, snygga bikinis och baddräkter men modellerna var så jävla smala att jag vägrar att ta med bilder på

dessa. Jag blev riktigt upprörd när modellerna inte är mycket mer än kött och ben, eller ja mest ben. Varför ska modevärlden behålla och hylla detta ideal? Det ger inget mer än ångest och jag undrar varje gång hur kläderna kommer att sitta på oss vanliga dödliga.

Inga kommentarer: