onsdag 24 september 2008

Paus?

Ute lyser solen och träden har fått ljuvlig färg, i ugnen står maten och puttrar och det är lugn härlig musik i stereon. Just nu skulle jag vilja pausa vardagen och ta ett litet break, det är så stressigt och jag hinner snart inte andas längre.
  • Kanske åka till Göteborg fick en väldig längtan dit i förmiddags, kanske fika med någon eller flera av missarna (miss e, miss kyd, miss ud, eller missy)
  • Ut på långa skogspormenader och fota naturen som är så vacker nu på hösten
  • Hinna läsa en god bok utan att få ont i huvudet, eller mina magasin som ligger i en liten hög och väntar
  • Laga massor med god mat (det är mitt nya stora intresse att läsa om, laga och äta god mat)
  • Få massage (mina axlar och huvud går snart inte att skilja på då jag är spänd som bara den)
  • Lära mig yoga eller meditation

9 kommentarer:

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Åh vad kul det hade varit om du kom ned och hälsade på! Du kan ju slå två flugor i en smäll och laga mat till mig när du ändå är här sen ;p

Sincerely Johanna sa...

miss e: fresta mig inte, nu blev jag ännu mer sugen att åka ner. strosa i slottsskogen, se lite mer av stan och laga mat mums.

Anonym sa...

Göteborg är alltid bra för själen, mina gamla hemtraker ju... Ska dit i helgen på bokmässa för övrigt.

Anonym sa...

Åh Göteborg är så himla mysigt. Glöm inte ta små micropauser och pusta ut. Kram

Sincerely Johanna sa...

fröken ida: åh bokmässan, dit vill jag också

fröken isakson: försöker hinna med det, men får då dåligt samvete att jag inte pluggar

Ingrid sa...

Jag avundas de som lärt sig konsten att utöva yoga!
Frågan är om det verkligen så fantastiskt avslappnande som alla säger eller är det en socialpsykologisk lögn som alla trendiga anammar?

Hoppas du får komma till Göteborg åtminstone :)

Sincerely Johanna sa...

ingrid: som fattig student blir det ingen Göteborgsresa här inte.

Vera sa...

goa o härliga göteborg!

Sincerely Johanna sa...

vera: eller hur, hade gärna åkt dit