tisdag 8 maj 2007

Drömjobbet del 2

Denna gång i serien Drömjobbet är det journalist som står värd.
Sedan jag var liten har jag älskat att skriva och kommunicera med människor genom text. Att skriva uppsatser och dagbok har jag gjort sedan jag lärde mig skriva och nu är det bloggen jag använder mig av för att få skriva av mig lite. Jag kan nog säga att jag är bra på att skriva och att beröra människor med mina texter när jag lägger den sidan till. Som journalist får du bevaka olika ämnen, även om det skulle vara ett och samma ämne blir det aldrig tråkigt då allt ständigt står inför förändringar. Något jag uppskattar då leda är min värsta fiende jag hatar att ha långtråkigt och göra samma sak dag ut och dag in. Journalister får resa och träffa mycket människor en annan sak som jag värdesätter. Jag talar och skriver både på svenska och på engelska en bra egenskap då man ska göra tex. intervjuer och reportage i utlandet. Detta är nog det yrke som verkligen är drömjobbet. Synd bara att konkurrensen är så tuff men så är det i hela kultursektorn.
Någon journalist som läser detta? Stämmer det jag tror att en journalist gör och stämmer mina egenskaper som kan vara bra att ha?

1 kommentar:

Maria - FashionFame sa...

Jag kan tänka mig att det är sådär, du beskriver det bra! =) Känner själv sammasak för skrivandet - love it! :)