måndag 25 juni 2007

Modeförebilder


Förebilder tycker jag är viktigt. Jag har flera stycken och inom mode har jag två stycken starka kvinnor. Kate Winslet och Marit Bergman. Kate för att hon vägrar låta sig formas och banta för att passa in i mallen av den perfekta skåderspelerskan. Hon är den hon är, står för det och är stolt över sig och sin kropp. Även om den inte är vad branschen anser vara idealet. Go Kate säger jag bara. Marit för att hon vågar ha sin egna stil även om den inte stämmer överens med den trend som råder för tillfället. Hon har klänning på sig nästan jämt och jag som älskar klänningar tänker att kan Marit så kan jag. Hon är också stolt över sig och sin kropp och har inte bantat eller liknande för att vara andra till lags nu när hon är känd och allt. Jag hoppas att många unga hittar en förebild som Kate och Marit så de ser att det finns hopp även för oss som inte är trådsmala. Så vi kan få kraft att stå emot och fortsätta vara de vackra blommor som vi är även om vi har en grov stjälk som bär upp våra kronblad. Vilka förebilder har ni?

3 kommentarer:

Annie - PD sa...

Så bra förebilder :)
Jag gillar Marit och Kate mycket också.
Sen är jag väldigt förtjust i Cameron Diaz, sund och naturlig.

Smartasmia sa...

Underbart inlägg! Jag gillar:-) Och jag har min mamma som förebild...och Gandhi...och Linda Buck (nobelpristagare förrförra året)...och en hel massa till:-) Kram

Anonym sa...

Beror på inom de brancher du tog upp är de också kate winslet. Men får jag välja fritt i hela världen är det väl typ Nelson Mandela, Martin Luther King och människor som har gjort saker som är värda något för mänskligheten. När jag ska välja mina förebilder och vad de står för så kommer sådana som sysslar med mode långt ner.
kram