fredag 8 juni 2007

Slag i magen

Varför är det så att när man känner för en gångs skull att man har lite flyt att turen vänder och att det kommer som ett slag i magen? Jag hade äntligen kommit på fötter och såg ljust på framtiden och så kommer bakslaget. Tentorna som jag kämpat hela våren med och inte klarat inte kommer att ges i början av augusti som lovat. Nu står jag där och kan inte ta de ynka 2 poäng som fattas. I och med det grusas mina planer för hösten och livet suger just nu om jag ska vara ärlig. Nästa chans att göra dem är i höst och då är jag inne på en fjärde gång på vissa, inte roligt och mycket svårt att motivera sig. Nu känns det lite bättre när jag har fått gnälla av mig, men det är inte kul att vara tvungen att ge upp drömmen på mållinjen. Ha en trevlig helg allihopa. Och ett stort grattis till mill och fröken sötsur som tagit sina examen denna vecka, en lärare och en socionom.

5 kommentarer:

Smartasmia sa...

Älskade sötnosen! Det grejar sig...även om det suger järnet just nu! Kommer att peppbomba dig tills du klarar det. Basta:-)

Anonym sa...

Aj då lät inget vidare men du kommer igen, det är jag säker på. Ha det gott:)

Anonym sa...

Lider med dig. Var med om nästan samma sak när helt plötsligt kursen jag skulle skriva omtenta i ändrades till att ha 10 p statistik i förkunskapskrav- ett ämne jag aldrig läst... Men allt fixar sig. Och gör det inte det så betyder en termin mer eller mindre inte så mycket i det långa loppet :-)

Camilla sa...

Usch, så tråkigt! Jag lider verkligen med dig. Jag förstår att allt känns väldigt motigt och mörkt för tillfället, men det kommer att bli bättre! Det vet jag! Dessutom kanske det är meningen, det kanske sker ngt annat trevligt istället? Tänk inte för mycket på det bara, njut av sommaren, det har du förtjänat efter terminens slit. Massor av kramar

Sincerely Johanna sa...

Nu har jag skickat in ansökan om studiemedel till csn med ett brev där jag framlägger personliga skäl som jag vill ska tas med vid bedömningen. Håll tummarna nu att det går vägen. tack gulliga ni för stödet.