lördag 14 juli 2007

Blidde ingen auktion

Min syster och jag skulle in på auktion idag. Vi var uppe med tuppen och gjorde matsäck och förberedde auktionsnerverna. Efter ett antal felkörningar från min sida kom vi så till sist fram till auktionshallen. Väl inne bland andra rabiata köpare kunde vi konstatera att det bara var skit som skulle säljas och att vi inte kunde hitta något av intresse. Så vad gör systrarna då? Jo vi shoppar. Först hade vi picnic i det gröna i väntan på att affärerna skulle öppna, mycket mysigt. Sen gjorde vi stan som vi säger. Det blev ännu en klänning för min del samt ett par långa leggings till hösten. Vi kom hem trötta men nöjda och då orka jag inte laga mat så det blev våfflor från igår. Men det var underbart att umgås hela dagen med systeryster jag kommer verkligen att sakna att ha henne runt mig varje dag när jag bor i Stockholm sen. Men hon kommer att komma upp och umgås med sin storasyster. Det har hon lovat.

2 kommentarer:

Smartasmia sa...

Nej, vad trist! Fast vilken fin vänding ni gjorde av trist auktion:-) Och nedan var en högst god belöning (stuvade kantareller och te) för slit i skogen:-) tjipp

Sincerely Johanna sa...

smartasmia: Ja det blev en lyckad dag i alla fall. Och mackorna lade sig som bomull i magen