söndag 1 juli 2007

Galna bilister

Jag har inget till övers för folk som kör för fort. Idag höll jag på att bli påkörd bakifrån av en bil som kom blåsandes bakom i en på tok för hög hastighet. Jag är benhård med att hålla hastigheterna, vill inte bli mos, riskera att köra ihjäl någon annan eller bli av med körkortet. Men så ser inte alla det. En klasskompis dog för att han skulle köra om i en backe och han var inte en mästare på att hålla rätt hastighet Tänker på det varje gång jag åker förbi hans minnesmärke.
Så tänk på det ni får hytta med fingret hur mycket ni vill jag tänker inte gasa på mer än vad jag får bara för att du vill fram fortare än ljuset.
Ville bara säga det, för idag blev bägare för full och det rann över för mig.

2 kommentarer:

Smartasmia sa...

Urtrist, men sant! Jag inser inte heller vad en minut hit eller dit spelar för roll i att komma fram fort när det viktigaste är att komma fram över huvud taget....

Sincerely Johanna sa...

smartasmia: precis det går inte så mycket fortare bara för att man blåser på. men då vet jag att när det kommer en silverbil med illfart att det inte är du.