tisdag 10 juli 2007

Fantomen på operan

Mor min och jag hade filmkväll häromdagen. Vi såg Fantomen på operan. Gud så bra den var, jag har sedan jag var liten haft ett band med den svenska versionen och den med Sarah Brightman. Mamma har sett den på Oscarsteatern i Stockholm. Nu var det då dags för oss att se den som spelfilm, var och en med sin jämförelse redo. Jag var jättenöjd med hur jag hade fantisera det hela baserat på att endast hört musiken förut och mamma var nöjd i jämförelse med hur den var på en teaterscen. I det hela taget var vi mycket tagna och imponerade. En film alla med hjärtat hos musiken borde se. Den är vacker, välgjord och ljuvlig musik att lyssna till. Fem av fem möjliga.

5 kommentarer:

Kerstin sa...

Åh, jag älskar den filmen :)

Anonym sa...

Den gillar jag med!

Maria - FashionFame sa...

Den filmen har jag hemma, den e riktigt bra. Jag blev ju lite kär i fantomen tillslut hahaha :)

Anonym sa...

Jag har också sett den på Oscarsteatern men inte på film, kanske vore något. Ha det gott...

Anonym sa...

Den låten (engelska) har jag gått och sjungit på flera dagar i rad!!! Har också sett den i Sthlm, men den engelska musiken är bäst.

(in sleep he sang to me..)