söndag 26 oktober 2008

Brunch och plugg

För tredje dagen i rad ringde klockan 06.00 imorse (då var jag redan vaken) och dags att stiga upp för att plugga. I torsdags var det dags för första opponeringen på uppsatsen (eller ja för er som kan de akademiska termerna, synopsisen och kunskapsöversikten) det som var dåligt var att vi inte behövde vara klara med dem vid inlämningen den 15:e och att vi skulle få tid att göra klart efter opponeringen i torsdags. Ja helgen fick gå åt då, för imorgon ska den vara inlämnad, som tur var var min synopsis felfri så den behövde jag inte ägna mig åt, däremot ville jag göra om kunkspsöversikten och då blev det hårdplugg för att hinna. Nog om det.

Idag har jag och Emil ätit brunch på söder, vi skulle gå till String men där var det knökfullt så vi gick till mitt favoritcafé Billströms istället. Mycket trevligt och gott, och inte svindyrt. Det här med bunch är fascinerande, jag som går upp tidigt oavsett om det är vardag eller helg äter frukost, lunch och middag, men har fått lära mig att brunch är en fusion av frukost och lunch. I mitt fal blev det mellanmål för frukost åt jag vid 6 imore. Nu är det dags att återgå till skrivandet, jag vet att det inte är nyttigt med sånt här sistaminutenplugg men jag blir hög på adrenalin och skriver som bäst då.

Inga kommentarer: