måndag 13 oktober 2008

Rosa bandet

Oktober månad är vigt åt Rosa Bandets kampanj mot bröstcancer, en hemsk sjukdom som jag hoppas att de lyckas besegra. Personligen har jag en förmåga att tappa bort mina införskaffade Rosa Band så jag har slutat köpa dem och sätter in pengar på deras konto istället och bär den fina brosch jag fick av mamma för något år sedan, som sitter kvar på kavajslaget. Eller synas i mörkret med mitt reflex som är format som Rosa Bandet. Årets Rosa Band är designat av min favorit glaskonstnär Ingegerd Rådman, med ordet vänskap. Vackert! Mamma sa i helgen att det hade varit roligt att ha sparat på alla de olika Rosa Band som varit, som vanligt kommer hon med bra idéer i efterskott min mamma.
Så alla flickor/tjejer/kvinnor/damer där ute glöm inte att regelbundet gå igenom dina bröst!

Inga kommentarer: