torsdag 25 januari 2007

Ledsen

Jag är lite ledsen. Har kommit hem från körövningen och nu är det slut på det roliga. Idag var min syster och jag där innan för att hitta vår stämma. Det gick inge vidare blev så stressigt och vi var inte uppvärmda när vi kom dit. Sen prata vi med L efter och hon sa att de var ju så proffsiga i den kören så vi passa inte in. För vi visste inte när vi kom dit vilken stämma vi hade (vi har aldrig sjungit i kör förut hur skulle vi kunna veta det) samt att vi inte kan läsa alla noter skulle göra det så svårt. Att jag kan lära mig på gehör gilldes inte. Så syrran och jag har slutat (efter två gånger bara). Detta tog verkligen bort min sångglädje, jag som älskar att sjunga. Får hålla mig till duschen och när jag städar och förvinner i dammsugarlätet. Imorgon blir det kanske lite tröstshopping, har sålt all gammal kurslitteratur jag hade liggandes så jag har lite extra att röra mig med. Ska bland annat köpa mig en MP3 spelare. Tänkte föra över några av de inlägg från min förra blogg här så ni som är nya läsare kan bekanta er lite med vem jag är och ni som varit med ett tag kan återse gamla godingar. Nu ska jag gå och lägga mig och läsa min bok. Ett välsningnat barn av Linn Ullmann. Sov så gott.

2 kommentarer:

Vera sa...

Hej Johanna!
Tack för komplimangen!
Jag använder mig av programmet Adobe Photoshop Elements 4.0 när jag gör mina kollage. Sedan avänder jag ibland ett annat som heter Picasa och det kan du ladda hem helt gratis på google.
Hoppas att jag var till ngn hjälp. Lycka till med din blogg.
Kram Vera

Anonym sa...

Sing out loud in the shower and never mind any upnose tightass choir leader. At least you're old enough to handle this kind of downset. It could have been worse - you could have been five and destroyed "for life"... There's a place for you as well, just go out there and find it!