fredag 26 januari 2007

Modeåret 2006

Idag är det dags att dissa modeåret 2006 och de trender som var då.
På 5:e plats kommer: Lack, speciellt lackskor. Så fult.
På 4:e plats kommer: De långa stickade tröjorna som man ska ha som klänning till leggings och med korta stövletter. Jag vill ha en stickad tröja som går till rumpan men inte en tum längre.
På 3:e plats kommer: Diademet, alla unga tjejer som har haft en uppsjö av diadem och fluffigt tuperat hår. Nej du tack.
På 2:a plats kommer: Stövletterna, de är inte min grej alls de där korta stövlarna med vid öppning och en rosett eller vad det nu brukar vara på dem.
På 1:a plats kommer: Alla modegurus som talar om för folk hur de ska klä sig. Detta leder till att folk inte satsar på sin egna stil utan gör allt för att se ut som alla andra och inte sticka ut. Jag förespråkar att man klär sig i det man tycker om och struntar i trender. Mode och trender har inget med varandra att göra. Läs senaste numret av Elle där avhandlas just detta.

Till 2007 tar jag med mig, leggings, Damernas och Elle, mitt brosch-kit så jag kan göra mina egna broscher, mammas hemmastickade kofta. Hoppas det blir ett bra mode år i år.

Inga kommentarer: