fredag 26 januari 2007

Varför följa trender?

För ett tag sedan var jag ute på Branten.com och läste en sådan underbar krönika av Marimba Roney. Den handlade om mode och att det har blandats ihop med att shoppa och trender. Jag håller helt och hållet med henne, om man inte följer trender så är man ute. Personligen tycker jag inte om trender alls, jag har alltid velat vara min egen även om min stil går i det klassiska temat. Jag tycker om stilrena kläder som jag kan krydda med egen händiga accessoarer. Basgarderoben i lite finare kvalité och så lite roliga accenter i annan stil eller färg. På senare tid har det blivit mycket billigt krafs då viktuppgång och trytande ekonomi satt käppar i hjulet, men min stil finns kvar och jag skulle aldrig kunna sälja ut mig för en pågående trend. Då förlorar jag min identitet, den jag är. Nej jag håller med fröken Roney, att man ska ta bort e:et på mode och få det som verkligen ska vara i symbios med mode= mod. Mod att vara sig själv, hitta sin stil som man kan stå för. Numer springer alla ungdomar och unga vuxna med för den delen runt och ser likadana ut, alla läser inne och ute listor och följer dem slaviskt. Om man inte ser ut som alla andra då är man ute och inte värd att prata med. Nej låt alla se ut som de vill, och låt trender vara en inspiration för hur du ska fullfölja din egna stil och inte låta den ta över. Det var allt. Tack och hej.

Inga kommentarer: