tisdag 30 januari 2007

Vilken dag

Gick upp rätt tidigt och såg inspelningen av One three hill och åt frukost. Blev inget jobba av idag. Sen satt jag lite vid datorn i väntan på att kunna träna, efter två timmar ställde jag mig med mp3-spelaren på trampmaskinen och trampa i en halvtimme. När mamma kom hem halv två åt vi sen bar det av till Eskilstuna. Där skulle jag åka och köpa en digitalkamera till mycket förmånligt pris. Pyttsan inte var det något fynd inte. När jag väl kom till Elgiganten var det inget att ha. Fanns ju ingen zoom på den och desutom var minneskorten hutlöst dyra. Så vi åkte till Expert Stormarknad istället, där gäller ju vårat Coop kort också. Där fick jag hjälp av en mycket trevlig och kompetent säljare som hjälpte mig att hitta en bra digitalkamera. Det blev en kamera, minneskort (för hälften av vad Elgiganten skulle ha), batterier och en laddare. Inte billigt men jag är nöjd i alla fall. Tycker att jag gott kunde unna mig det. Sen var det bara hem och byta om för jag skulle på möte om utställningen som jag är utnämd projektledare för. Mycket detaljer att gå igenom och stämma av med, men nu är jag igång på riktigt och det är fram till maj jag har på mig så mycket jobb kommer det att bli. Får se om jag hinner med allt, ska resa hit och dit, privat och med Rädda Barnen, jobba och umgås med vänner. Men det är kul när det händer något. När jag kom hem sen bokade jag och mamma våra tågbiljetter till Köpenhamn. Ni kan inte tro vad glada vi blev när vi boka dem. Mamma betalar tur och retur, X2000 502kr och jag 466kr. Samt att hotellet gick på 600 per person. En mycket förmånlig resa måste jag säg. Om någon har tips om Köpenhamn är de varmt välkomna. Nu ska jag se Grammisgalan, Grey's anatomy och Boston Public. Kan inte förstå att allt ska vara på en och samma gång.

Inga kommentarer: