måndag 18 augusti 2008

Ambassadeur och +46

Det näst bästa med modeveckorna förutom att gå på visningar är att gå på mässa. Mässorna är stängda för allmänheten (förutom +46 som körde en utförsäljning i helgen för allmänheten) och öppna för inköpare och press. På Ambassadeur på Kungsgatan höll Moderådet och Rookies & Players till med spännande märken som ställde ut. Jag tog mig en titt när jag var där på visningar, kände och klämde på mycket fina saker. Fotade för att komma ihåg vad jag ska titta efter när det blir rätt säsong för det som visades upp.
Min favoritmässa är ändå +46 på Kungsholmen, jag gillar verkligen stämningen där och märkena som ställer ut med för den delen. Säljarna här är alltid så trevliga och pratsamma, så skönt att det är lite folk då hinner jag verkligen prata med de märken som jag vill. Den här gången fastnade jag återigen hos Stylein, där designern för märket Elin Nyström fanns. Hon var mycket trevlig, jag tittade på plaggen, fotade och pratade en lång stund innan jag begav mig till mina andra nya favoriter Alice & Sense. Timi Collection fick sig också ett besök med många flera.

Förra modeveckan i vintras var jag också på +46, du kan läsa om det här.

Inga kommentarer: