torsdag 7 augusti 2008

Dag 2 (2008-07-01)

Dag två var det endast tre märken som imponerade, och jag var grymt besivken på Acne. Har fått upp ögonen för Fifth Avenue Shoe Repair, vilka kläder säger jag bara. Jag som är en sucker för skräddat och kostymer älskade Tiger of Swedens kollektion. Några som alltid håller måttet är Hope.


Tiger of Sweden
  • Mycket blanka material
  • Svart/vitt/grått/ljus aprikost/mintgrönt
  • Shorts/västar/chinos/klänningar
  • Skräddat/ lager på lager
  • Favvo stylisten var i farten igen (Robert Rydberg)

Fifth Avenue Shoe Repair

  • Så coolt
  • En haute couture känsla
  • Ljuvliga klänningar värda att dö för
  • Vågar sticka ut hakan i minimalism-sverige
  • Svart/vitt/ljusblått/beige

Hope

  • Kavajen utan ärmar skapade ett ha-begär
  • Härliga dova sommarfärger
  • Dam och herr kollektionerna var värligt lika
  • Enkelt men ändå skräddat
  • Snygga skor som vanligt
  • Om jag vore kille skulle jag käpa allt ur denna kollektion

Alla bilder har jag lånat från elle.se och modette.se, kollagen gjorda av johanna with a taste of fashion

3 kommentarer:

Mi sa...

Mmm, vad fint allt var! Jag börjar gillar Hope mer och mer, igår köpte jag ankelbootsen i grått från en bloggerska! <3 Ska bara sula om dom, sen ska vi bli bästa kompisar, jag och Hope..

Miss Upsey Daisy sa...

Just nu skulle jag gärna bo i Stockholm!

Sincerely Johanna sa...

maria: de måste du visa på bloggen sen. jag älskar hopes och whyreds skor

miss ud: och jag är glad att jag bor i stockholm. du får ha koll på oss modebloggare som kommer rapportera under kommande vecka