måndag 18 augusti 2008

Hunkydory

Min sista visning den här modeveckan blev Hunkydorys Nordiska Museet. Det blev samtidigt min lillasysters första modevisning. Pampigt att ha den på ett av mina favoritmuseer, det var yta om jag säger så. Efter att ha minglat med härliga bloggerska och innehavare av söders bästa butik och druckit sista glaset skumpa för en lång tid framöver började så visningen.

Färger som dominerade:

  • mörkblå
  • grå
  • beige
  • vitt
  • svart
  • grönt
  • aprikos

Plagg som dök upp:

  • skärp
  • kavaj (även en variant med inbyggd väst)
  • långbyxor
  • kjol
  • shorts
  • blusar
  • klänning (knälång)
  • kofta
  • linne
  • kappa/trenchcoat

Intressant:

Hatten dök upp igen men i en Zorro variant, halsbanden var etnoinspirerade, håret var löst och ledigt ihopsatt med en knut, skira och tunna material som ska ha en lose fit.

Omdöme:

En underbar visning som hade många guldkorn. Enligt en bekant som sett alla deras visningar sen starten var detta den starkaste och bästa hitintills. Jag såg dem i vintras och tyckte så här om den visningen.

Inga kommentarer: