lördag 16 augusti 2008

Camilla Norrback s/s 2009

Modeveckans bästa visning, finast kläder, härligast stämning och trevligast sällskap var helt klart Camilla Norrbacks. Denna underbara kvinna vars design och ideologi jag vurmar så för och som jag önskar skulle uppmärksammas mer av svensk modepress. Min kamera la av precis innan visningen men en bild lyckades jag få med. Om ni vill få lite mer insikt i hur vi hade det kan ni spana in Sophie och Mia de har inlägg om aftonen.


När vi kom var det mingel och så tittade vi på de upphängda bilderna, från lookbooken. De var så vackra att jag lätt hade kunnat hänga dem som konst hemma hos mig. Kollektionen var hennes bästa hitintill (det säger jag varje säsong men ändå), med härligt skira material, tillskärningar och former. Mycket ljusa färger likt beige och lila men även svart, denim och mörkblått. Vi var i Briggens lokaler på Kastellholmen (Skeppsholmen), precis vi vattnet, Gröna Lund på andra sidan och solnedgången. Efter en stund kom det ut modeller gåendes i lugn takt så vi hann i lugn och ro spana in kläderna, det var inte så många utgångar men alldeles lagom, efter visningen spelades ett bildspel upp på väggen och bandet Waver spelade live.

En underbar avslutning på en lång dag, fylld med skavsår, onda fötter, regn ömsom solsken, många intryck och många möten med spännande människor. Snart drar jag igång med höstens kollektion när det är dags för Dagens Camilla Norrback här på bloggen. Vill du läsa vad jag tyckte om den visningen kan du läsa om det här.

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Låter underbart. Jag ska ta och öppna ögonen lite mer för Camillas kollektion.

Sincerely Johanna sa...

miss ud: det tycker jag verkligen att du ska göra