lördag 12 april 2008

Brantens lagerrensning del 2

Finns det en chans att fynda bland mina favoritmärken på en lagerrensning hyfsat nära min säng där jag ligger och tycker synd om mig själv med feber, hosta och snuva ja då tar jag den chansen. Så febrig och med värk i hela kroppen tog jag mig in till söder vid lunchtid och till Brantens lagerrensning. Även om jag inte hitta något så är jag glad att jag åkte, hade varit så avundsjuk om det hade varit för ett år sedan då jag bodde hemma i Sörmland och inte kunnat åka. Och jag trodde som vanligt att vi inte var så många som visste om det här (jag glömmer oftast att jag bor i huvudstaden och att det finns hundratusentals människor här och nästan lika många som gillar att handla). Smockat med folk var det och redan väldigt utplockat, det fanns inget provrum utan en spegel bakom en klädställning. Jag må ha förlorat ex antal kilon men än känner jag mig inte bekväm att strippa och prova inför en fullsmockad butik. Jag tog en sväng förbi Åhlens city för att leta nya byxor, de jag har sitter inte uppe längre, men efter att ha stått och svettas och frusit om vartannat i provrummet åkte jag hem. Nu ska jag krypa tillbaka därifrån jag kom, nämligen sängen och sova några timmar. Förbannade förkylning säger jag bara, har inte tid med det här, har upp till öronen med saker i skolan och vill inte tappa för mycket på träningsfronten.

Inga kommentarer: