söndag 2 november 2008

Helgen 1:0

Åh vilken helg jag har haft. I torsdags träffade jag Miss E för en låååång fika (blev visst 4 timmar) vid Rosendal, sen kom Jenny upp och vi hade en härlig kväll med intressanta samtal om allt möjligt och så lite teater på det. Vi såg Tre systrar Stadsteatern och den var grymt bra om du frågar mig, men varför måste Helena Af Sandeberg vara genomförkyld varje uppsättning jag ser henne i. Ge stackars tösen en näsduk och be henne snyta sig.
I fredags fick jag hux flux erbjudande om att se ännu en uppsättning, denna gång Fem gånger Gud (även den på Stadsteatern men den i Skärholmen). Den pjäsen har jag inte riktigt bearbetat klart, pendlar mellan sådär och prickträff, Jonas Hassen Khemiri har helt klart ett budskap som förtjänar stående ovationer.
Tidigare på fredagen ringde min älskade syster och frågade vad jag skulle göra i helgen, inget sa jag, får jag komma upp sa hon, ja men helt klart sa jag då och så kom hon hit. Vi har haft en underbar helg tillsammans och det var allt för länge sedan vi hade kvalitetstid bara hon och jag. Igår var vi hela dagen vid Barkarby (outleten och IKEA), sen hem och laga superb middag och så filmen Wall E på det. Fullträff!

Idag har vi gjort stan som vi brukar säga i vår familj, och som vi har shoppat. Det är med min syster som jag alltid kommer hem med de bästa och smartaste köpen, idag fick jag äntligen min efterlängtade kofta, ett underställ och onda fötter i mina nya ÄLSKADE skor (åh vilket köp jag gjorde på outleten igår, jag är så kär i dem att jag tror jag dör). Nu sitter jag och tittar på lite serier som jag fick av syrran, äter glass och ser fram emot nästkommande vecka. My life right now kicks as. HURRA!

Bilder: Stadsteatern.se, google.se

6 kommentarer:

Anonym sa...

Va skönt att allt vände till positivt...
Härligt att få lite syskontid, det är riktig kvalitétstid det...=)
Skulle oxå behöva lite av det.

Kram, kram
Kusinvitamin

Anonym sa...

Gud vilken mysig helg :). Lite nyfiken, vad var det för skor du köpte? Och visst är Wall-E bra :). Kram

Miss Upsey Daisy sa...

Låter som en toppenhelg. Superaktiv sådan! Vilken långfika ni har haft :D

Sincerely Johanna sa...

kusinvitamin: min syster är bäst och den gav mig massor av energi att ha henne här

fröken isakson: får se om jag lägger upp en bild på dem här, mamma vill också se hur de ser ut

miss ud: ja miss e och jag hade massor att prata om, en fin vän har hon blivit (och hon säger desamma om dig ;)

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Livet ska alltid kicka arsle - hurra för sådana go'a stunder!

Tack för senast, det gör jag gärna om.

Kram

Sincerely Johanna sa...

miss e: vi ses snart igen, får vi verkligen se till i alla fall