fredag 7 november 2008

Leva Bättre

Igår kväll var jag och Linda på en mycket trevlig tillställning som hölls av tidningen Leva. I onsdags fick jag en inbjudan till deras Leva Bättre prisutdelning på hotell Anglais och självklart nappade jag. När vi kom var det mingel med gott vin och härliga wraps (perfekt för alla de som inte hunnit äta efter jobbet och som inte ville dricka vin på tom mage). Sen följde prisutdelningar i kategorierna företag (Saltå- kvarn vann), organisation (Jamii Bora tog hem det) och årets varumärke (Dove Campaign for Real Beauty- som jag bloggade om här). Priset till Leva Bättre gick till Johanna Hofring som är modedesigner, hon skapar hållbart och ekologiskt modes samt driver det framstående Ekovaruhuset, mycket värdig vinnare som förtjänar all uppmärksamhet det/hon kan få. Ni vet ju att jag vurmar för de designer och personer som tar ansvar. Det var även musikuppträdande och en helt fantastisk föreläsning av Michael Söremalm, vilken man vilket budskap. Linda och jag var helt lyckliga när vi gick därifrån med vår välfyllda goodiebag. På det hela taget var det en hellyckad kväll som gav många insikter och ideer. Tusen tack till tidningen Leva för att jag blev bjuden och fick komma. Synd att min studentekonomi sätter stopp för att prenumerera på er tidning.

"Tidningen Leva är den medvetna livstilstidningen för dem som vill leva
sitt bästa liv, med omtanke bara inte om mig och mitt utan även andra människor
och vår miljö. Tidningen Leva ges ut av Forma Publishing."

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Åh, den måste jag köpa och läsa. Tack för tipset...

Sincerely Johanna sa...

kerstin: det är en mycket bra tidning, bra motvikt till alla de ytliga jag annars läser