måndag 10 september 2007

Ikea en måndag?

Jag tyckte jag var jättesmart som skulle åka till Ikea på en måndag. Detta var jag dock inte ensam om att tycka, för det var knökfullt på Ikea Kungenskurva. Jag kom dock hem med nästan allt jag skulle. Väl hemma var det bara till att montera soffbordet och ställa ut alla ljuslyckor som jag fyllt på min samling med. De behövs verkligen, är så mysigt att ha nästan hela lägenheten fylld med levande ljus. Nu sitter jag och pluggar med en stor kopp te och riskakor och njuter av livet. Är verkligen nöjd med det mesta just nu, det är bara den där anslutningsbussen jag måste komma överens med, det stjäl så mycket av min tid. Men lägenheten är så underbar att det nästan (bara nästan) är värt det. Ha en trevlig måndagkväll där ute i höstmörkret.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det glädjer mig att du trivs så bra m skola o lgh o allt! Levande ljus är för övrigt ett måste för att överleva den långa mörka hösten=)kram/Sofi

Kerstin sa...

Åh, jag avkyr IKEA med mycket folk. Bu.

Anonym sa...

det är märkligt för alla tycks tänka det samma. vi drog ut till IKEA på lönelördag förra månaden. trodd ikea skulle vara fullt med barnfamiljer och studenter som flyttat hemifrån, men det var jättelugnt

Vera sa...

Va kul att du trivs i lägenheten. Vart bor du i STHLM?

Sincerely Johanna sa...

sofi: tack för kommentaren, hoppas det kommer fler.
kerstin: Ja inte är det kul när jag måste tränga mig för att komma fram
fröken idag: åh du kom tillbaka vad roligt, alltid kul med nya läsare, jag brukar vanligtvis köra på onsdagförmiddagar men denna gång tänkte jag prova en söndag, aldrig mer.
Vera: jag skickar ett mail om det vill inte svara på det här om det är okej.