tisdag 11 september 2007

Vilken skit tisdag

Det var verkligen ingen bra dag i skolan idag och jag tänker ta mig friheten att klaga lite här. Min grupp blev idag totalt förnedrade inför resten av klassen då vi hade missuppfattat uppgiften till idag, det visade sig att det hade de andra med men de hann¨ändra sitt upplägg och slapp då undan en utskällning. Jag har aldrig känt mig så kränkt och förnedrad som student som jag gjorde idag och det var med gråten i halsen som jag gick därifrån. Mycket besviken och arg för att vi inte fick en chans utan endast fick förklaringen att de i den andra halva som varit på förmiddagen minsann hade förståt.

Jag skulle gå på stan efter skolan på jakt efter ett par saker till hemmet samt present till lillasyster. När jag hittat det jag skulle gjorde jag något som jag aldrig gjort tidigare, jag tog en fika, själv. Det vara bara jag, DN, en stor kopp te och en jättebulle på Lagerhaus och så mysigt det var. Efter ett samtal med alltid lika peppande syster var jag åter på benen och redo att kalla mig själv duktig igen. Så nu har jag gnällt färdigt och tackar för upptagen tid. Nu till det positiva, mitt Mecenatkort har kommit och jag kan äntligen köpa ett studentkort hos SL och spara 1000kr, min älskade vän Jenny hade inte bara skickat ett kort från sin semester utan även ett paket med godsaker från Buzzador som hon vill ha min åsikt om, och jag hade fått kommentarer på några inlägg vilket alltid piggar upp. Puh, det var allt, nu dags för middag.

9 kommentarer:

Elevator Lady sa...

Klart bruden ska ha en kommentar! När blir det intervju och fika förresten??

Johanna sa...

Fy fan vad illa! Stackare... Vad mysigt att gå o fika själv... Det gillar jag!

Sincerely Johanna sa...

randigtochprickigt.blogg.se: Tack. Ska bli kul att träffas
Johanna: Ja det var trevligt ska göra det igen.

Anonym sa...

Brukar (ganska) ofta fika själv, (fast oftare med sällskap, gillar att fika och gör nog det lite mer än medelsvensson...). Det enda lite lustiga när vi tjejer fikar själva, även jag, är att vi nästan alltid måste ha en tidning eller bok som sällskap! Titta på killar/män/gubbar som fikar själva nästa gång:) Nästa gång ska jag bara sitta och titta på folk när jag fikar:)

Anonym sa...

Usch va trist :( Skickar lite "pepp" från mig och Olivia. Kram

Vera sa...

Ibland e vissa dgr piss ... du gjorde helt rätt som att ta en mysig fika med dej själv. Go Girl!
Bamsekram

Annie - PD sa...

Så tråkigt. Det är aldrig okej när andra får en att känna så. Men tanke på den utbildning ni går så hoppas jag verkligen att samtliga inser att det inte är okej.

Anonym sa...

usch vad märkligt din beskrivning lät. en lärare ska ju se till att dens studenter aldrig ska känna sig kränkta eller bortgjorda. om många missuffatar en uppgift kanske man ska ta sig en funderare på hur man förklarat och lagt fram uppgiften. jag tycker jättesynd om dig, särskilt nu när du är så ny.

Sincerely Johanna sa...

miashopping: Tack och hoppas allt är bra med dig och lilltösen
vera:ja ensamfika var mysigt
annie pd: vi ska prata med läraren på fredag när vi har henne igen och säga vad vi tyckte om händelsen
fröken ida: nu vet vi hur vi absolut inte ska göra som lärare sen