måndag 3 september 2007

Uppe på söders höjder

I torsdags var det shoppingdag. Jag mötte upp älskade vännerna E och J för att besöka Acnes utförsäljning. Jag hitta inget, eller jo underbara MiaShopping var där med sin mage. Fick tillfälle att prata med denna mycket trevliga tös för första gången. Jag är så glad att de bloggare jag haft turen att träffa i verkliga livet är så trevliga, som Monokel, Gordon och jag samt Annie PD.
När vi inte hitta något hos Acne gav Johanna och jag oss ut på söder. Först ut på tur var Monki och en röd topp fick flytta in hos min tröjlösa garderob. Sen gick vi till Wardrobe och underbara Ida. Jag fick med mig denna fina Nansotopp därifrån.Varken Johanna eller jag hade varit inne hos American Apparel och vad kan jag säga mer än, mycket färg. Vi vilade fötterna på restaurang Bilström. Åh så gott te och prinsesstårta de hade där. Ett stort fynd i kafedjungeln. Ska testa att äta där nästa gång. Stockholm stadsmission besöktes också och där hade vi kunnat handla men la band på oss själva. Sista stopet för J och mig blev Kunigunda. Åh vilken underbar liten oas, och tjejen Pia som har butiken var hur gullig som helst. Och jag fick med mig mitt första Camilla Norrback plagg hem. Åhlens, H&M och Akademibokhandeln fick också ett selebert besök av mig innan jag gav upp och helt slut åkte hem. En mycket bra dag måste jag säga och återigen har jag fått det bekräftat, JAG ÄLSKAR STOCKHOLM!
Kunigunda, foto: jag

4 kommentarer:

Vera sa...

Long time ago tösen. Va kul att du flyttat till STHLM! Härligt att det löste sig med bostad oxå.
Megakram Vera

Annie - PD sa...

Gulliga du :) TACK!

Den där Camilla Norrback toppen är så underbar! Bra köp raring!

Smartasmia sa...

Tack sötisen:-) Och finfint inlägg här!

Johanna sa...

Det var verkligen en super bra dag! Måste göras om! Gillar du pesto och ciabatta? Isåfall måste vi gå till ett café vid St Eriksplan nästa gång! Bästa mackorna i stan! kram