tisdag 3 april 2007

Bloggandet

Godmorron Sverige idag var Modettes egna Elenore med och pratade om bloggar och bloggandet. Mycket intressant inslag tycker jag och jag började tänka på vad blogganade kan få för effekter och varför jag bloggar. Till en början var det för att få ur mig sådant jag gick och tänkte på. Jag börja på Expressen för att jag inte var så bra på det här med internet men där kände jag mig efter ett tag låst och instängd och kände att jag ville vidare. Jag hittade Veras Värld och därigenom fler modebloggar som jag börja läsa. Tankar på att starta en ny blogg började gro. Efter mycket velande fram och tillbaka blev det tillsist Johanna with a taste of fashion och jag är förtjust. Den är inte så proffsig som tex Vera eller Monokel men jag är nöjd, det är mitt lilla krypin. Jag har nu fått de där väninnorna som jag kan prata om allt med och framför allt om mode något som jag saknat innan. Besökarstatistiken har bara gått upp och jag känner hur kreativiteten flödar. Så tack gode gud för bloggar. Idag hittade jag tips från Hotspot om hur man ska hitta sin stil för att locka till sig fler besökare och tro det eller ej men jag tror att den har innfunnit sig.

3 kommentarer:

Mill sa...

Vad härligt att du har hittat ditt stuk!

Vera sa...

Javisst var det ett intressant inslag. Hon är vekligen duktig Eleonore.
Jag gillar din blogg väldigt mkt Johanna för att det är personligt och man märker att du är en tänkande människa. Du kommer med bra och nya inslag som t ex "Steg för steg-gissa designern"! Jag går å klurar på den fortfarande ... :)
Jag började blogga i Juli förra året och det tog lång tid innan jag fick några läsare/kommentarer. Men jag skriver för att det är roligt och lärorikt. Så försök att inte stirra dig blind på alla andra, tänk på att du är unik.
En sak till: du måste prova slagstaglass i sommar!
Kram Vera

Smartasmia sa...

Tack för de fina orden där:-) Och jag håller med ovan två talare! Tycker att du blir bättre och bättre...alla måste få vara "barn-i-början" och känna sig för. Jättekul att du börjar hitta ditt "blogg-jag" nu:-) Jag klurar också på steg-för-steg:-) tjipp