fredag 6 april 2007

Förpackningar

Jag är otroligt svag för snygga förpackningar och kan lätt snöa in mig på ett märke enkom därför att deras saker är snyggt förpackade. Det kan gälla allt från påsar i en butik/märke till hur hudvårdsprodukters formula ser ut. Jag vill ha alla mina produkter i badrumsskåpet från samma märke så det ser enhetligt ut. Hur korkat som helst i och med att jag blandar hej villt med olika märken där. Så när det gäller att sälja ett märke och göra det genom snygga förpackningar har säljarna verkligen lyckats lura mig att man mår bättre för jag går på det varje gång. Jag försöker att fråga personalen/expediterna vad de kan rekommendera så jag inte hinner se ut vad som ser snyggast ut, utan får det jag sökte från första början, en produkt som kan hjälpa mig. Men det är svårt, för livet känns mycket roligare med snygga saker.

Glad påsk och ät inte för mycket godis.

2 kommentarer:

Smartasmia sa...

Hahaha...då är vi två om det i a f! Estet..javisst:-) Och kusligt nog ligger det mkt i att en snygg förpackning kan förföra mig mer än innehållet... Ha en skön fredagskväll vännen

Stila sa...

Klart att det är så! Tror inte eyko-krämen varit en sådan succe om det inte var för burken direkt!