måndag 9 april 2007

Dödskallar

Min vän Johanna har länge varit förtjust i dödskallar och jag var på vippen att köpa ett kit med diskhandskar, grytlappar, disktrasa och duschdrapperi prydda med dödskallar i 20 års present. Men så blev det omåttligt populärt och jag ändrade mig. Jag vet inte vad det är som är så tilltalande med just dödskallar men jag tror att efter det att Alexander McQueen gjorde sin sjal så ville alla göra saker med dödskallar. Jag vet inte hur många sjalar jag har sett men ingen av dem är så snygga som McQueens. Men nu är det bara för mycket, jag är så trött på dem och jag vet inte om det där kitet hade varit lika kul att få efter det att dödskallarna tagit över och exponerats överallt. Varför är det så att så fort en viss grej görs av de stora designerna så är de överallt och blir så tjatiga? Jag läste någonstans att så fort något blir populärt eller inne så är det redan ute. Stämmer bra tycker jag därför följer jag inte trender utan kör mitt eget race.

4 kommentarer:

Mill sa...

Ja, varför blir det alltid så? Dödskallar känns otroligt uttjatat och har gjort ett bra tag...

Bra att köra sitt eget race! Det blir oftast bäst då. Kram

Johanna sa...

Jag tycker det är jätte tråkigt att döskallar har blivit så himla inne! Jag har alltid älskat döskallar och det var min personliga grej men hur personligt är det när alla har det?

Smartasmia sa...

Jag hejar på Johannas egna race:-) Fast mcqueen-varianten är fin. tjipp

Sincerely Johanna sa...

mill och smartasmia. Visst är McQueen sjalen snygg hade gärna haft den.

Johanna: vänta ut trenden så kan du göra det till din grej igen sen.