onsdag 21 maj 2008

Den hemlige vykortskickaren har varit här nu

Vilken dag jag har haft. Klockan sju imorse ringde min far från London för att gratulera. Ja ni förstår idag är dagen med stort D, min födelsedag. Skulle först inte avslöja det men när dagen blev så bra gör jag en avvikelse från planerna. Sen ringer mobilen vid halv åtta med dolt nummer och någon som undrar vad det är för portkod. Det är den okände vykortsskickaren, minsann nu ska det avslöjas. De rackarns busarna hade bett en kollega på mammas jobb skriva kortet för att jag inte skulle känna igen handstilen, och barnen i pluralis var för att förvilla, och uppdraget lyckades om jag säger så. Sedan hör jag Ja må hon leva och min underbara familj kommer med blommor, frukostbrickan och presenter Behöver jag säga att jag är rörd till tårarna. De har alltså åkt 10 mil (åkte hemifrån vid 6 för att hinna i tid) för att gratta lilla mig. Åh vad jag älskar dem alltså. Jag fick krypa tillbaka i sängen och de gjorde det traditionella uppvaktandet med frukost på sängen, sång och presenter.

Jag fick mycket fint, bland annat ett grymt datorfodral, prenumeration på mattidning (min inspiration har börjat sina och då passar detta perfa) med mera samt en heldag på Drottningholm med ångbåtstur och picnic i parken. Och den skulle avnjutas idag, så bara att äta frukost och fixa till sig för kl 10 gick båten. Wow, snabbt gick det (hann dock få upp dagens outfit i farten som ni ser till vänster). Jag har inte varit på Drottningholm sedan jag fyllde 10 och har pratat länge om att jag ville se slottet inifrån. Kallt som attan var det men vilken dag det blev, picnicen var ljuvlig, slottet vackert och sällskapet perfekt. Nu innan de åkte hem bjöd jag på det goda jag hade bakat som kortet sa igår. En smarrig chokladtårta blev det, och nu ska jag och grannen fika lite för det blev massor kvar. Se så fint hon hade pyntat min dörr inatt förresten.

Så har jag alltså spenderat min födelsedag och den har varit toppen, ingen ångest, många snälla kompisar som hört av sig, en UNDERBAR familj (pappa är toppen förresten av honom fick jag en resa till London nu i juni, kul jag har aldrig varit där och hälsat på honom, den 9:e juni åker syrran och jag, hon tar studenten i juni och får en resa hon med)

17 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som att du haft det helt underbart Johanna. Precis som en, från början ångestfylld, födelsedag ska spenderas, med överraskningar, familj och härliga utflykter! Låter fantastiskt, och jag e glad att din dag blev så fin. Massa grattis kramar, Emelie (Första inlägget nu förresten! När annars om inte på din födelsedag!)

Sincerely Johanna sa...

emelie k: det var en toppendag. Och fortsätt att kommentera tjejen, det är superkul.

Linda K sa...

grattis :)

Anonym sa...

Gattis! Och jag måste sannerligen säga att 22 är ett mycket bra tal.

Lite kul där med vykortsskickaren - det ska jag testa med någon.

Anonym sa...

vilken underbar dag....en så´n familj kan man väl inte annat än älska!!

och ett jättegrattis!!!

kramar

Sincerely Johanna sa...

linda k: ett litet tag trodde jag först att det var du, du är den ende jag känner som har barn i pluralis

Stina: ett mycket roligt påhitt

Sincerely Johanna sa...

leia: nej eller hur. tackar tackar

Smartasmia sa...

Wowba! Vilken urfrän överraskning och vilken toppendag! Blir nästan avis. Herr Boudoir vet knappt vad födelsedag är. Typ. Och det var ju rätt dag jag grattade på i a f. Bara jag som är lätt förvirrad:-) Grattis igen till en fining!

Anonym sa...

Vad härligt att du fick en sån fin dag och jättegrattis till dig. Kram

Sincerely Johanna sa...

smartasmia: min familj är bäst den saken är klar

fröken isakson: tusen tack

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Stort grattis! Om jag minns 22 rätt så var det ett rätt bra år. Kram kram

Anonym sa...

Stort grattis i efterskott! Vilken kul överraskning och vilken underbar familj du har.

Miss Upsey Daisy sa...

stort grattis till födelsedagen och grattis till att ha en sådan underbar familj :D
kramkram

Anonym sa...

Grattis, grattis!

Annie - PD sa...

Stort grattis i efterskott :D
Vilken underbar mamma och syster du har!!!
Kram kram

Vera sa...

Grattis Johanna! Vicken härlig familj du har. 22 är en bra ålder ;D Enjoy life!
Kram linda

Sincerely Johanna sa...

miss e: tusen tack, jag hoppas det är en bra ålder

miashopping: min familj rockar fett

miss ud: thanks

fröken ida: tack tack

annie pd: de är verkligen toppen

vera: jag ska njuta av livet, det är ju så underbart att leva