lördag 10 maj 2008

Modefascist

När jag var på H&M på Drottninggatan igår och tjuvlyssnade på ett par unga tjejer som stod och prata om Marimekko kunde jag inte hålla mig. De pratade om vem den där gubben Marimekko vad. Och som den lilla modefascist jag är kunde jag inte hålla mig utan var tvungen att rätta dem och sprida lite kunskap. För det första är Marimekko inte en gubbe utan ett märke. För det andra är den kollektion som släpts nu i vår inte ett designsammarbete likt det som Roberto Cavalli (som de hade en teori om) utan en hyllning till de gamla tryck som prydde märkets plagg på 70 talet. Som nu har tryckts på plagg från H&M. De blev jätteglada att jag lade mig i och gav dem kunskap de inte hade innan. Och jag fick känna mig duktig och bidra med lite av alla den modekunskap jag har samlat på mig under åren.

3 kommentarer:

Linda K sa...

cool! vet inte om jag vågat, småtjejer kan vara så störiga :P

Miss Upsey Daisy sa...

Se där. Du lärde även mig lite mer info! :D

Sincerely Johanna sa...

linda k: nej men linda vad roligt att du tittat förbi inte varje dag

miss upsey daisy: alltid redo att lära mina medmänniskor något nytt, så pluggar jag till lärare också