måndag 19 maj 2008

Plugga på neutral mark

Aj ryggen värker och fingrarna har kramp. Jag sitter i skolans bibliotek och skriver på min uppsats. Den har varit inne på en feedbacks runda och nu ska jag rätta till och skriva om. Att sitta hemma och göra detta kommer inte på frågan, där finns disk, blommor att vattna. I och för sig är min lägenhet kliniskt ren för tillfället efter min lilla räd här i helgen. Men jag skulle nog hitta ursäkter ändå för att inte plugga, så det är lika bra att sitta på neutral mark och få något gjort. Och som jag pluggar, gjort den tredjedel som jag hade som mål idag och det är bara lunchdags. Ute verkar det som om solen är tillbaka och det var riktigt skönt när jag åkte imorse. Blir nog så att jag tar med mig datorn och sitter ute på bibliotektsterrassen och pluggar sista timmen innan jag ger upp för idag.

Inga kommentarer: