måndag 12 februari 2007

Ekologiska kläder

Stil i P1 handlade i fredags om längtan till landet och om ekologiska kläder. Idag är det mer uppmärksamat och aktuellt med ekologiska kläder/tyger och rättvis handel och produktion. Själv skulle jag bara handla de lite dyrare kläderna då jag inte vill stödja H&Ms utnytjande av barn och andra utsatta i Kina med fler länder. Men dessvärre tillåter inte plånboken detta och jag får ibland göra undantag. Jag tycker att det var intressant att Stil tog upp detta och jag fick reda på att det finns mycket kemikalier i våra kläder idag och att bomull som jag trodde var så bra och naturvänligt oftast besprutas. Jag hoppas att det kommer med ekologiska och fairtrade gjorda kläder så vi kan välja dem istället. Vi har alla ett ansvar och ett val att välja det som är bra för naturen, människor och och själva.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi har eko/ etiska kläder för alla tillfällen, både för herr, dam och barn. Dessa kan man med gott samveta handla för en bra mijö och för att stärka våra medmänniskor. Hoppas intresset är stort för det är vårat sortiment!

Ps. tack för en bra blogg!