torsdag 15 februari 2007

Ro utan åror

Jag vill tipsa om min absoluta favorit bok genom tiderna. Ro utan åror av Ulla-Carin Lindquist, har författaren skrivit för att ge en inblick i hur det är att ha sjukdomen ALS, där kroppen förtvinar. Jag lyssnade på ljudboks varianten då Lena Endre vara uppläsare. Jag kan säga som så att jag grät en hel helg då jag lyssna på den. Den mest underbara och ärliga bok man kan läsa. När jag läser förordet idag två år efter så kan tårarna komma. Dessvärre har Rapport ankaret Ulla-Carin gått ur tiden på grund av just denna hemska sjukdom. Boken är ärlig och vacker man lider så med pojkarna och hennes döttrar samt maken. Jag kan varmt rekommendera denna bok men glöm inte näsdukarna för det kommer garanterat många tårar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har precis också läst boken och jag håller med dig om att det var en otroligt bra bok!