lördag 17 februari 2007

Teknikstress

Läste igår kväll i Damernas om teknikstress och det är verkligen något jag lider av. Jag får panik om någon av mina tekniska prylar krånglar, kan inte allt med datorn vilket gör att jag måste förlita mig på en kunnig vän= ingen kontroll, samt att jag jämt är online och nårbar. Jag har msn uppe, mobilen nära till hands, kollar mail/bloggen regelbundet under dagen. Vera på Veras värld skrev hur många lista, där stod det att hon kollar ca 35 bloggar per dag. Gud vad mycket tyckte jag men sen börja jag räkna efter och jag var inte långt ifrån. Detta drabbar inte bara mig utan även min familj då jag jämt sitter klistrad framför datorn och har något jag MÅSTE göra. Ett tips jag fick av tidningen var att begränsa sitt teknikanvändande. Så jag har beslutat att endast kolla mailen två gånger dagligen, bloggen en gång, läsa endast FEM bloggar och ha mobilen avstängd på nätterna. Så får vi se om det blir bättre. Samt lära mig lite om datorer så jag inte måste be Mirre om hjälp varje gång något krånglar. Nu ska jag kolla lite bokrea och sen ta en långpromenad med min syster i det fina vintervädret. Så på återhörande imorgon då blogen redan är kollad för denna dag.

Inga kommentarer: