torsdag 1 februari 2007

Livrädd

Under frukosten idag pratade de på radion om att isen smälter, sjöarna stiger och det blir varmare. Detta var inget nytt men varje gång jag hör dessa saker blir jag livrädd- Tänk om jorden går under, under min livstid. Är det någon ide att sätta barn till en värld som är under en hemsk process? Jag känner att det spelar ingen roll om jag väljer att gå istället för att ta bilen, att jag snålar så mycket jag kan med strömmen om inte alla gör det. Jag tar tåget till Köpenhamn istället för flyget för flyget är tydligen det som släpper ut mest avgaser och som förstör vårt kära ozonlager. Vad ska vi göra? Jag vill ha fyra årstider inte två. Snön kom inte fören i januari, ingen snö på hela slutet av 2006 helt otroligt. När jag var barn kom snön i slutet på november och stanna till mitten på mars. Sen kom våren och sen sommar som följdes av en kort höst.

Inga kommentarer: