lördag 24 mars 2007

Avundsjuk

Jag har idag äntligen läst ut boken Veronika bestämmer sig för att dö. Tur att jag följde Jennys råd och läste ut den fast det kändes motigt för slutet var verkligen bra. Nu tar jag mig an Diagnos: duktig. Är mycket avundsjuk på Vera och Smartasmia som ska få gå på Modettes relaesfest. Jag vill också gå på den. Just nu kollar jag in CDONs 8års kalas det finns många skivor jag skulle vilja klicka hem men jag är lite velig och kan inte bestämma mig vilka jag ska köpa.

1 kommentar:

Smartasmia sa...

Hej skruttan! Tråkigt att du inte blev bjuden, men så funkar det tyvärr ibland. Alla kan ju inte gå på allt - då hade inte alla fått plats. Dock förstår jag att du känner avundssjuka. Försök att jobba bort den - det är en dålig och negativ känsla. Självklart blir jag också avundssjuk mellan varven....fast jag är 40 och allt - det ingår nog i den mänskliga naturen. Har lovat bort min gästplats till en tös som hjälpt mig väldigt mkt - annars hade jag gärna bjudit med dig - trots att vi inte känner varandra så bra än:-). Det dyker säkert upp fler chanser, vännen. När det var modevecka uppe i Sthlm annonserade jag ju ut en plats till en visning i bloggen. Kram Johanna och tänk inte negativt om dig själv - att inte du blev bjuden..det finns många där ute som inte blev bjudna och mycket som inte jag blir bjuden på. Tjipptjipp