torsdag 22 mars 2007

Jag ger upp!

Jag ger upp det är sån jag är. När det bär mig emot så ger jag upp, oftast i ren panik. Jag kommer inte att skriva tentan som planerat på lördag. Gick just igenom gamla tentor och upptäckte då att jag inte är i närheten att kunna det jag behöver kunna för att klara den. Så det får vara. Sattsar på nästa istället. Min syster tycker att jag ska ta tjuren vid hornen men det går inte. Jag får panik och skjuter det hela framför mig tills jag kommer till en punkt då jag ska ta tag i det men då inser att det inte kommer att gå och då kommer paniken igen och det hela får vara. Undra varför det är så och om jag någonsin kommer att komma tillrätta med min dåliga självdisciplin. Något tips på hur man kan förbättra den?

2 kommentarer:

Mill sa...

Känner igen det där. Det är så jobbigt. Tycker nog att du ska gå dit i alla fall. Då får du ett hum om vad du förväntas kunna och det är alltid bra inför nästa pluggomgång (om du inte klarar det vill säga...) kram

Sincerely Johanna sa...

mill: Jag har redan gjort denna tentan en gång och misslyckats på den. Så jag vet precis hur det hela går till och vad man ska kunna. Men jag stannar hemma imorgon. Och kan ännu en gång konstatera att jag aldrig lär mig av mina misstag. Tack ändå.