onsdag 7 mars 2007

Utmanad

Blev utmanad av Vera! (vilken ära, hon som har så många hon kunde ha valt men jag blev en av de lyckliga 6)
Här är reglerna: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Bloggaren väljer sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver bloggaren en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information. Here we go!

1. Jag kan endast sova om jag får göra dagens sudoku i Eskilstuna kuriren och Metro samt lyssna på Carolas skiva Credo samtidigt.

2. Jag vill inte prata med någon innan jag har fått i mig frukost och skulle någon i familjen prata med mig så svarar jag inte. Inte det att jag har dåligt morgonhumör men jag vill inte prata med någon.

3. När jag diskar kan jag inte torka disken fören den har "runnit av" det vill säga torkat lite på egen hand och om syrran ska torka får hon stå och vänta till detta är skett. Annars blir det mögel i skåpet tror jag.

4. När jag är ute och går och har min mp3 spelar med mig sjunger jag högt och dansar. Folk bakom mig brukar skratta åt mig men jag kan inte hjälpa det älskar musik. Pappa säger att jag satt och dansa och sjöng i min barnstol bara några månader gammal.

5. Jag älskar min moster Gun. Henne kan jag gärna umgås mycket med, hon är min reserv mamma och hon var med när jag föddes och därför är vi för alltid förenade. Älskar dig Moster Gun!!

6. När någon pratar skit om Kent (bandet alltså) blir jag rasande och måste försvara dem. Som ett trotsigt litet barn.

Hoppas ni inte anser mig vara ett freak nu.
Jag utmanar: Johanna, Cerese, Emelie, Anna, Mia och Angelica

4 kommentarer:

annen sa...

Utmaningen utförd!

1. Är det sant? Om du sover hos någon annan, kräver du detta då? ;)

Vera sa...

Du är fullständigt onorm...... eeehhh jag menar normal ;)
Alla har vi våra knäppsaker för oss. Det är nog det som gör oss unika.

Sincerely Johanna sa...

Annen: När jag sover borta somnar jag oftast direkt annars hör jag mig för om det finns en tidning jag kan få titta i. Och finns det då sudoku är min natt räddad.

Vera: Ja efter att ha läst flera utmaningar så har jag kommit fram till att jag nog inte är värst knäpp.

Anonym sa...

Kul! Ska ta mig en riktig funderare och få ihop något finurligt. Kram