onsdag 21 mars 2007

Husmorsråd

Jag tänkte att jag skulle ge er lite husmodersråd som jag har:

1: Om du har gjort gryta, kokat bönor eller liknande och inte har burkar så det räcker har min mor lärt mig att man kan frysa in i plastpåsar. Det tar mindre plats och precis lika bra. Testade detta på både bönor och kalops och funka superb.

2: Om du har en te-kopp som börjar bli brun ska du blöta den och sedan gno runt salt. Den blir bländande vit, ett mycket beprövat knep som verkligen fungerar.

3: Spola kallt vatten i en matlåda som är fet. Då fäster inte fettet och matlådan håller längre utan att bli äcklig.

I nya numret av Elle skriver Nina Yunkers om fläckar värt att klippa ut och spara.
Det var allt. over and out.

2 kommentarer:

Smartasmia sa...

Mycket bra husmorstips där - sånt gillar. Och jag godkänner som kemist:-) tjipp

Mill sa...

Tack för tipsen! Mitt bästa husmorstips för att få bort kaffefläckar i muggar och kannor är att hälla i varmt vatten och sedan hälla på bakpulver. Det är vardagskemi det!