fredag 30 mars 2007

Älskade kappa

Shoppingoutfit Kappan
Söta kycklingar Min lilla väska
Igår var jag och mamma och shoppade i Eskilstuna. Det blev utdelning och det är jag glad för. Först var vi på Påskmarkanad hos min systers praktikplats, mamma och jag köpte keramik kycklingar. (Bild kommer). Sen gick mamma och jag till en märkes secondhand som heter Ester och jag pratade om hur jag vill ha min vårkappa, en swagger inspirerad kappa, tänk er Jackie O Kennnedy. Så kommer vi in i butiken och jag hittar massor med snygga och framför allt fräscha kläder. Men de passa inte alla så går jag lite längre in i butiken och hittar den, kappan med stort K. Där hängde den en blå juvlig kappa och bara talar till mig, jag prova den och blev kär, mamma och expediterna blev lyriska och köpet var ett faktum. Jag är så nöjd den är precis som jag vill ha den, är det inte 30 tal så är det 50 tal som jag vill ha som inspiration till min stil och det är 50 tal på den. Jag ser ut som en liten dam och älskar det. Fick dessutom en komplimang över min lilla väska som min syster hitta på en loppis när hon var typ 5 år och som jag nu tagit över. När jag var klar hos Ester tog vi oss till Gamla staden och Elin Maria Boutique. Där hitta jag så mycket snyggt och det är mycket som står på min önskelista till födelsedagen i maj. Sen gick vi och åt och fortsatte på stan. Mamma hitta en vårjacka och jag ett par leggings. När vi sen var klara att åka ut till Tuna Park (ett köpcentrum utanför stan) var jag färdig att ge upp. Jag hade lågklackade pumps till min outfit och det gillade inte mina fötter. Jag var helt slut när jag kom hem men ändå lycklig. En bra dag med andra ord, idag har jag jobbat hela dagen kom hem helt slut men mådde genast bättre när jag såg kappan hänga där.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt att du hittade en kappa som du gillade!

Smartasmia sa...

Du är jättefin ovan med ditt shoppingoutfit:-) Och kappan förstår jag att du fastnade för! Kul med mammadag så där också. tjipp

Johanna sa...

Vilken grymt söt kappa, förstår att du är nöjd! Grattis!

Sincerely Johanna sa...

Tack flickor.