tisdag 6 mars 2007

Vilket äventyr

Idag har Johanna varit ute på äventyr. Först var jag på stadshuset och på Tekniska förvaltningen för att få en karta till utställningen jag gör. Då var mannen som hjälpte mig som vanligt pratglad och höll på en kvart och berättade om hur trevligt han och frugan hade haft på Cirkus där de såg Robert Wells. Sist prata han om hur morgonpigg han var i sin ungdom, jag höll på att somna i telefonen. Men han kan mycket och var till stor hjälp så jag får bortse från hans pratsamhet. Efter det var det upp på biblioteket som gällde där jag hitta några cd skivor som ja låna samt en kokbok för nybörjare som var väldigt bra har lusläst den nu när jag kom hem. Full med inspiration gjorde jag matselden för nästa vecka. Stackars familjen, nu ska Johanna försöka sig på matlagningen. Jag kan baka men vill lära mig laga mat också. Sen storhandla jag på Ica innan jag åkte för att tvätta bilen och det var där äventyret börja. Jag gick in och köpte en tvätt ställde mig i kö utanför tvätten och invänta min tur. Ser hur bilen där inne blir klar och åker. Står där tålmodigt och väntar på att mina dörrar ska öppnas så jag kan köra in och börja. Inget händer, jag står i fem minuter och väntar inget händer. Som tur var ingen bakom mig som väntar och blir sur. Så jag provar att slå in min kod för att se om dörrana öppnas då, men icke. Så jag springer in till killen på macken och frågar vad som är fel. För på automaten står det tvätt pågår och jag hade ju inte kommit genom dörrarna än, livrädd att jag var tvungen att betala för ännu en tvätt. Då säger han med ett leende på läpparna att jag måste köra nära dörrana för att de ska öppnas. Sagt och gjort och vipps så var de vidöppna och jag rulla in. Väl inne går allt så fort att jag inte hinner ut ur bilen utan får sitta kvar under tvättningen. Vilken upplevelse måste jag säga. Var helt skakis när hela bilen börja vibbrera när borstarna börja slå. Men det gick bra tillslut och jag kom hem helskinnad. Nu ska jag och baka Jenny kommer och berättar om sin afrikaresa imorgon. Härligt att se henne igen. Ha det bra.

2 kommentarer:

Vera sa...

Hej! Du är bloggutmanad!
Kram Vera

Johanna sa...

Hej Johanna! Har inte läst din blogg på länge så nu var det mycket att ta igen! Hoppas du och Jenny får en trevlig fika, måste ses snart! Kramar